ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ «ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ» ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;

  πολυπολιτισμοςΤο γεγονός ότι ο κλασσικός Ελληνικός πολιτισμός είναι μία από τις βάσεις όλου του σύγχρονου κόσμου είναι μια αδιαμφισβήτητη αλήθεια.  Η επιστήμη, η φιλοσοφία, το θέατρο, η δημοκρατία, έχουν σφραγίσει για πάντα την πορεία της παγκόσμιας ιστορίας. Από τη στιγμή, λοιπόν, που σήμερα, ακόμα και ο πιο μακρυνός από τα προηγμένα κέντρα πολιτισμός, είναι σε κάποιο βαθμό αναμεμειγμένος με τον ελληνικό, σημαίνει ότι η πλειονότητα της υφηλίου είναι πολυπολιτισμική. Το ζήτημα είναι, εμείς οι Έλληνες, τι είμαστε; Για παράδειγμα εσύ, που διαβάζεις αυτό το κειμενάκι, είσαι «πολυ-πολιτισμικός» ή όχι ;

Πριν απαντήσεις, σου υπενθυμίζουμε  τα εξής:

 Φοράς παπούτσια, μια παλαιολιθική  εφεύρεση, που την αποκαλείς με ένα περσικό όνομα ( pāpuš,  pa=πόδι + puş = κάλυμμα) και επίσης ένα παντελόνι που το εφηύραν οι Σκύθες κι εσύ το ονομάζεις με μια λέξη που προήρθε από το όνομα ενός χαρακτήρα της Ιταλικής Κομμέντια ντελ Άρτε, του Pantalone (δηλαδή Πανταλέων ). Φοράς βρακί, και αν είσαι από την Κρήτη, βράκες, που έχουν όνομα λατινικό (braccae) και είναι ένα ένδυμα, που οι Ρωμαίοι και οι Έλληνες το είδαν να το φοράνε οι Γαλάτες και οι Γερμανοί, ενώ δένεις στο λαιμό σου μια γραβάτα κροατική (χρβάτσκα). Οι τσολιάδες που θαυμάζεις φοράνε τη φουστανέλλα, που ήταν η φορεσιά των Βλάχων, Αλβανών κι Ελλήνων πολεμιστών και παράνομων, όπως την ξανασχεδίασε  ο γερμανός ράφτης του Όθωνα (μίνι, πάνω από το γόνατο). Σήμερα, φοράς μπλου τζην, που υπήρξε επινόηση ενός Γερμανο-εβραίου ράφτη της Αμερικής, του Λεβί-Στράους, κατασκευάζεται  από ένα ύφασμα που εφευρέθηκε στη Φλωρεντία και βάφεται με ένα χρώμα  μπλε λουλακί (indigo, ελλ. ινδικόν),που τα αρχαία χρόνια το ανακάλυψαν οι Ινδοί.

Το εθνικό σου φαγητό, ο μουσακάς, έχει αραβικό όνομα (mussaka, σημαίνει φρέσκο) και δημιουργήθηκε στο παλάτι του  Οθωμανού Σουλτάνου  από   γνώστη της Γαλλικής κουζίνας, εξού κι η μπεσαμέλ.  Το άλλο σου αγαπημένο και πασίγνωστο Ελληνικό έδεσμα, ο gyros, ή ντονέρ,  προέρχεται από τους οθωμανούς (doner= γυρίζει), που κι αυτοί τον δανείστηκαν από τον Αραβικό στρατό. 

 Τρως ντομάτες, πατάτες, καλαμπόκι, σοκολάτα και φραγκόσυκα και καπνίζεις, συνήθειες που πήρες από τους ινδιάνους της Αμερικής.  Πίνεις κρασί που πρωτοεμφανίστηκε τα προϊστορικά χρόνια κάπου στον Καύκασο και σου αρέσει η μπύρα που είναι εφεύρεση των νεολιθικών κατοίκων της Μεσοποταμίας. ενώ πίνεις αφέψημα από καβουρντισμένους σπόρους καφέ, μια επινόηση των μουσουλμάνων σούφι του Μεσαίωνα.

αττισ

Ο Άττις, ο αρχαίος θεός. Ξένος κι αυτός, από τη Φρυγία.

Τρως ψωμί, που επίσης είναι μια νεολιθική εφεύρεση των Μεσοποτάμιων, οι οποίοι, χιλιάδες χρόνια πριν από τους  Έλληνες, (τουλάχιστον πριν από αυτούς που μιλούσαν ελληνικά) έκαναν την Νεολιθική και τη Γεωργική επανάσταση και εκτός των άλλων, επινόησαν  την καλλιέργεια των δημητριακών, το άροτρο, το δρεπάνι, την  ιστιοπλοΐα κι ακόμα τη γραφή, τους γραπτούς νόμους, τη γραφειοκρατία, τον στρατό, τη στρατιωτική στολή και το ιερατείο.

Τραγουδάς  πάνω σε μουσικές κλίμακες, που οι αρχαίοι Έλληνες πήραν από γειτονικούς λαούς (μιξολύδιος, φρύγιος κλπ), τις προσέθεσαν στις δικές τους, και έτσι γεννήθηκε η κοινή ανατολική παράδοση. Οι πρόγονοί σου ανάπτυξαν την μουσική αυτή, όχι μόνοι τους, αλλά μαζί με όλους τους λαούς μιας περιοχής που ξεκινάει από το Σεράγιεβο και φτάνει ως την Ινδία και τη Βόρειο Αφρική.

Το εθνικό σου παραδοσιακό όργανο, το κλαρίνο, είναι το κλαρινέτο της Δυτικής συμφωνικής ορχήστρας, μια  εφεύρεση ενός Γερμανού κατασκευαστή βασισμένη πάνω στο Γαλλικό πνευστό σαλιμό. Παίζεις τουμπελέκι, που είναι όργανο αραβικό. Χορεύεις τσάμικο που το χορεύουν και οι Τσάμηδες της Αλβανίας,  χασαποσέρβικο, που βασίζεται σε σέρβικο  ρυθμό και ζειμπέκικο, που είναι ο χορός μιας αρχαίας φυλής της Μικρασίας και που σήμερα τον χορεύουν και οι Τούρκοι της Σμύρνης. Η γιαγιά σου ίσως άκουγε σμυρναίικα τραγούδια, που προέρχονται από την ανατολίτικη παράδοση των μακάμ, που έχει στηριχτεί στη Βυζαντινή και άλλες ανατολίτικες παραδόσεις, αλλά κυρίως αναπτύχθηκε από Τούρκους, Εβραίους, Αρμένηδες και Έλληνες μουσικούς στην Οθωμανική Κωνσταντινούπολη. Εσύ ή οι γονείς σου, τη δεκαετία του 60, άκουγες  μουσικές επιτυχίες, που δεν ήταν παρά Ινδικά τραγούδια με Ελληνικό στίχο, όπως π.χ. το Αυτή η νύχτα μένει (ulfat ka saaz chhedo) Μου λέτε να μη κλαίω (Yamma,yamma), το  Καρδιά μου καμένη (Από την ταινία Mother India) και πάρα πολλές άλλες.  Ακούς, επίσης,  μπλουζ και ραπ, ενώ εσύ ή οι μεγαλύτεροι συγγενείς σου χορεύουν τάνγκο, ρούμπα, σάμπα, τζαζ, ροκ, κλπ, δηλαδή ρυθμούς των αρχαίων κατοίκων της Αφρικής, όπως την διαμόρφωσαν οι σκλάβοι απόγονοί τους   παρέα με τους ισπανόφωνους και τους Γερμανοεβραίους συνθέτες της Αμερικής και μετά, μαζί με τους μουσικούς όλης της Γής. Το πιάνο που ακούς ή παίζεις είναι μια εξέλιξη του ευρωπαϊκού  εκκλησιαστικού οργάνου, το οποίο ήταν ένα δώρο των Βυζαντινών στη Δύση, που προήρθε από την ύδραυλη, εφεύρεση του Κτησίβιου του Αλεξανδρέως, αλλά που οι συμπατριώτες μας δεν το χρησιμοποιούσαν. Η θεωρία των συγκερασμένων οργάνων που, αν είσαι μουσικός, χρησιμοποιείς, είναι δημιούργημα της Δυτικής Ευρώπης. Άραγε πόσο Ελληνικό τραγούδι ακούς και πόσο Αγγλικό ή Αμερικάνικο; Πόσα Ελληνικά συγκροτήματα και πόσα Αγγλικά; Και πόσο Ελληνικό σινεμά βλέπεις και πόσο Αμερικάνικο, Γαλλικό, Κινέζικο και Ιρανικό; Και πόσα ξένα σήριαλ στην τηλεόραση;

Υποθέτουμε, ότι σαν υπέρμαχος του Ελληνικού πολιτισμού που ίσως είσαι, γνωρίζεις πολύ καλά το Ελληνικό θέατρο, και  ξέρεις απ’ έξω, τόσο τα έργα των αρχαίων ποιητών, (Αντιγόνη, Οιδίποδα, Ευμενίδες, Όρνιθες) όσο και των σύγχρονων, του Καμπανέλλη, του Κεχαΐδη και άλλων. Στη σκηνή, όμως, βλέπεις να παίζονται και έργα ξένων, του Σαίξπηρ, του Μολιέρου ή του Μπρέχτ. Άλλωστε πολλοί Έλληνες συνθέτες έχουν μελοποιήσει ποιήματα ξένων, του Λόρκα, του Μπρένταν Μπήαν, του Λόπε ντε Βέγκα, που σήμερα τραγουδιούνται σαν Ελληνικά τραγούδια.

 Όταν ήσουν  μικρός, σου διάβαζαν τα παραμύθια του Γκρίμ, του Άντερσεν και της Σέλμα Λάγκερλεφ, που τα είδες  και στο σινεμά σαν κινούμενα σχέδια της Αμερικάνικης εταιρείας του Ντίσνεϋ ή στην τηλεόραση σαν γιαπωνέζικες παραγωγές, που σχεδιάζονται στην Κίνα. Και αργότερα, διάβασες σε μετάφραση ή σε κόμικς τους Άθλιους του Ουγκώ, τον Δον Κιχώτη του Θερβάντες, ή το Μόγλη του Κίπλιγκ.

Είναι πια σαφές το μήνυμα, αλλά συνεχίζουμε:

Μαθαίνεις πολεμικές τέχνες που ήρθαν από την Ιαπωνία και την Κίνα  (κουγκ-φου, ται-τσι, καράτε, τζούντο, αικίντο). Ίσως κάνεις γιόγκα που είναι μια πανάρχαια θρησκευτική Ινδική πρακτική. Παρακολουθείς ένα παιχνίδι που οι νόμοι του φτιαχτήκανε το 1850 στην Οξφόρδη και  παίζεται με μπάλα, που την επινόησαν δύο υποδηματοποιοί στη πόλη Ράγκμπυ της Αγγλίας. Παίζεις σκάκι, ένα παιχνίδι που ήρθε από την Ιταλία, που εκεί έφτασε από τις χώρες του Ισλάμ, αλλά κατάγεται από ένα παρόμοιο ινδικό παιχνίδι, που το έλεγαν τσατουράνγκα, ενώ η τράπουλα και τα χαρτιά που παίζεις, πρωτοεμφανίζονται στην Κίνα των Τάνγκ, τον ένατο αιώνα. Το καλοκαίρι πας διακοπές στα ελληνικά νησιά, και θαυμάζεις τους ανεμόμυλους, μία εφεύρεση από το ισλαμικό Αφγανιστάν. Ίσως έχεις και σκύλο, που ο μακρυνός του πρόγονος  , όπως όλων των σκύλων, ήταν κάποιος λύκος (canis lupus) που εξημερώθηκε από κάποιον  που ανήκε σε προϊστορικές φυλές που ζούσαν στην περιοχή του ποταμού Γιαγκ-τσε(ή ίσως στη βόρεια Ευρώπη).

Τα πρώτα Συντάγματα του κράτους σου είναι αντιγραφή των Γαλλικών  και το νομικό σύστημα του κράτους σου στηρίζεται στο  Ρωμαικό δίκαιο όπως κωδικοποιήθηκε στην Γαλλία του Ναπολέοντα. Αναγνωρίζεις τα Δικαιώματα του Ατόμου και του Πολίτη, όπως βγήκαν μέσα από τη Γαλλική Επανάσταση, που τα ιδανικά της επηρέασαν όλο τον κόσμο αλλά και τους κοντινούς σου προγόνους, όταν ξεκινούσαν τη δική τους Επανάσταση του 1821. Και πολλοί συμπατριώτες σου, έχουν ενστερνιστεί φιλοσοφικές ιδέες, που, εκτός από τον Πλάτωνα τον Αριστοτέλη ή τον Καστοριάδη, είναι  παρμένες κι από τον Κάντ, τον Χέγκελ ή τον Μάρξ.

Το Ευαγγέλιο της θρησκείας σου είναι Εβραϊκό και έχεις ένα Θεό που έχει    Εβραϊκό όνομα, Ιησούς,  όπως και πολλές χιλιάδες  συμπατριώτες σου, οι οποίοι ονομάζονται Ηλίας, Ιάκωβος, Ιωάννης, Μαρία, αλλά και Άδωνις, που είναι επίσης   σημιτική λέξη συγγενής με το Εβραϊκό adonai, που σημαίνει Θεός (και δεν προέρχεται από το αρχαιοελληνικό…άδω ,τραγουδάω, που γράφεται  με υπογεγραμμένη, αγράμματε ναζιστή Γεωργιάδη).

Στους πολέμους και τις Επαναστάσεις οι πρόγονοί σου πολεμούσαν χρησιμοποιώντας την πυρίτιδα, στα ταξίδια σου προσανατολίζεσαι με την   πυξίδα, ενώ γράφεις σε χαρτί, χρησιμοποιείς χαρτονομίσματα, πετάς την Καθαρή Δευτέρα χαρταητό, τρώς και  πίνεις από σκεύη πορσελάνης, και το καλοκαίρι η γιαγιά σου δροσίζεται κουνώντας τη χάρτινη βεντάλια, όλα αντικείμενα που εφευρέθηκαν στην Κίνα.

Γράφεις  δεκαδικούς αριθμούς που είναι ινδική εφεύρεση, που την έφεραν στη Δύση οι Άραβες στην Ευρώπη, μαζί με έναν καινούριο αριθμό, το Μηδέν. Διαβάζεις εφημερίδες και βιβλία αλλά κι αυτήν την προκήρυξη, με τη  βοήθεια μιας ανακάλυψης κάποιου Γερμανού τεχνίτη, του Γουτεμβέργιου, αν και πολύ πριν απ’ αυτόν η τυπογραφία είχε ανακαλυφτεί κι αυτή στην Κίνα.  Χρησιμοποιείς τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, μιλάς στο κινητό σου, βλέπεις φωτογραφίες από τη σελήνη, που αν και σε όλα αυτά έχουν συνεισφέρει και οι Έλληνες, δεν είναι επιτεύγματα καθαρά Ελληνικά, ούτε κανενός άλλου έθνους, αλλά του ανθρώπινου γένους συνολικά. 

Τέλος, όπως όλοι οι λαοί έχουν ενσωματώσει στο λεξιλόγιό τους χιλιάδες ελληνικές λέξεις, έτσι και εσύ καθημερινά χρησιμοποιείς πολλές  λέξεις με ξένη καταγωγή.

 σλάβικες (πέστροφα, ρούχο, πιροσκί, βάλτος, βίτσα, γκλάβα, γούνα, ντόμπρος, σβάρνα, στάνη, τσέλιγγας, προβοκάτσια, πογκρόμ, κλπ)

τούρκικες ( Αλάνι, γιλέκο, γιαούρτι, γλέντι, εργένης, ζόρι, καπάκι, κουβάς, καβγάς, νάζι, κέφι, μπαμπάς, καρπούζι, τσάντα, τζάμι, χάλι, φλιτζάνι, γιαούρτι κ.ά.)

περσικές (Αχούρι, ντιβάνι, αγγαρεία, μπόλικος, τραχανάς, παράδεισος) 

αραβικές ( ελιξίριο, ζενίθ, καλούπι, καμφορά, καραβάνι, κάφρος, λουλάκι, μαούνα, σαφάρι, φουκαράς, αζιμούθιο, άλγεβρα, φιτίλι, αλκαλικός, αλκοόλ, χαντάκι, χάντρα, λεμόνι, μαγαζί, σιρόπι, παζάρι, κα).

αλβανικές (Καλαμπόκι, λουλούδι, κοκορέτσι, μπουκιά, σβέρκος, φλογέρα, φλοκάτη, κλπ),

 λατινικές ( κάγκελο, κελί, λαρδί, λουκάνικο, φάβα, μανουάλι, κάστρο, πρίγκιπας, κούπα, κανάτα, σκάλα, πόρτα, μαρούλι, μούστος, κώδικας, πένα, μεμβράνη),

ιταλικές (φούστα, κάβος, μπαρκάρω, κουμαντάρω, σινιάλο, κουνιάδος, κουμπάρος, μαραγκός, πιλότος, μουστάρδα, καραμέλα, κομπόστα, κρέμα, πάστα, σαλάτα, κουφέτο, σαλάμι),

γαλλικές  (Μπλε, καφέ, ροζ, ζακέτα, καμπαρντίνα, μαγιό, ταγέρ, καρό, γκαρνταρόμπα, δαντέλα, μακιγιάζ,  σαλόνι, κρέπα, αφίσα, μπαλάντα, ρεσιτάλ, ντοκιμαντέρ, σουξέ, πιόνι, φαβορί, τουρνουά, καλοριφέρ, κοντέρ, ρουλεμάν ),

αγγλικές (κάμερα, ραντάρ, τούνελ, πουλόβερ, σερίφης,   θρίλερ, κλόουν, σίριαλ, χόμπι, χιούμορ, κλπ)

τσιγγάνικες (πουρός, τζάσε, χάφτω)

ινδικές (πιπέρι, βαρέλι, πάνθηρας, σανδάλι, βεράντα, ζούγκλα, μπάνγκαλοου, πυτζάμα, μπαντάνα, σαμπουάν, χακί, τάνκς, σάλι, κούλης, παγόδα, πατσουλί, ζάχαρη)

λέξεις  φυλών   από τα πέρατα του κόσμου  (τατουάζ, ταμπού, τοτέμ, κανό, μπούμερανγκ, καγιάκ, ιγκουάνα, σαβάνα, κανίβαλος)και πολλές άλλες.

Μετά λοιπόν από αυτά, μπορείς να απαντήσεις μόνος σου στο ερώτημα αν είσαι και εσύ πολυ-πολιτισμικός ή όχι.

Στην περίπτωση που θα παραδεχτείς, ότι, ναι, είσαι και συ πολυπολιτισμικός, ουσιαστικά παραδέχεσαι, ότι είσαι άνθρωπος. Γιατί εμείς , τα μέλη του είδους homo sapiens sapiens, που ανήκουμε στους Μεγάλους Πίθηκους, είμαστε το κατεξοχήν έλλογο πρωτεύον, που παράγει πολιτισμό και μάλιστα, ένα πολιτισμό, που δεν μένει ποτέ  στα όρια των ομάδων, που κατά καιρούς συγκροτούμε, αλλά διαχέεται σε όλον τον πλανήτη. Γιατί τελικά, η συλλογική μάθηση, δηλαδή η ικανότητα μέσω της γλώσσας να μαθαίνουμε πράγματα από άλλους λαούς και άλλες εποχές, είναι το μόνο πράγμα που μας ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ζώα.

Μπορεί, πάλι, να νοιώθεις, ότι αυτά τα δάνεια   σε μειώνουν προσωπικά, επειδή η ύπαρξή τους αμφισβητεί την ανωτερότητα του Ελληνικού Πολιτισμού, άρα και τη δική σου ανωτερότητα. Σ’ αυτή την περίπτωση, σημαίνει ότι έχεις πέσει θύμα της ακροδεξιάς προπαγάνδας, που είναι στη βάση της μια ιδεολογία κόμπλεξ, μίσους και έλλειψης κάθε πραγματικής καλλιέργειας. Μιας ιδεολογίας που προέρχεται από άξεστους ανθρώπους, αγράμματους, ανιστόρητους, ανελλήνιστους και ανέραστους, που μπερδεύουν τη μοναδικότητα του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού (και κάθε  πολιτισμού)  με το νεοναζιστικό μηδενισμό. Ψεύτες, που, σαν το ίνδαλμά τους, τον Χίτλερ, εξυψώνουν δήθεν τη κλασσική Ελλάδα, αλλά περιφρονούν το μεγαλύτερο επίτευγμά της, την Άμεση Δημοκρατία. Ανθρωπάκια, που κάτω από  την περιφρόνηση που δείχνουν απέναντι σε όλους τους ξένους, κρύβουν την παντελή άγνοια της δικής μας κουλτούρας, της κλασικής και κυρίως της Νεοελληνικής, λόγιας και λαϊκής, που είναι μια κουλτούρα φιλοσοφημένη, ανθρώπινη, ερωτική, αντιστασιακή και εξεγερσιακή, για την οποία εμείς είμαστε περήφανοι.

Όσοι σήμερα καταγγέλλουν τον «πολυπολιτισμό» και ψάχνουν μια Ελληνική «καθαρότητα», είναι φασίστες, που αν είχαν εκείνοι την απόλυτη εξουσία, τους δημιουργούς του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού θα τους είχαν κλείσει στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπως η χούντα του Παπαδόπουλου και η ψευτο-εθνικοφροσύνη τα χρόνια της Μακρονήσου. Και τότε, η Ελλάδα που θα είχαμε, θα μπορούσε να περιγραφεί μόνο με το σύνθημα: Ελλάς ίσον τέφρα.

Όσο για τον πολιτισμό της Κλασσικής Ελλάδας, δεν ανήκει στους αστοιχείωτους νεοναζί «εθνικιστές», αλλά ούτε και αποκλειστικά σε μας, στους υπόλοιπους Έλληνες. Ανήκει στην ανθρωπότητα, της οποίας είναι βασικό θεμέλιο, αλλά όχι το μοναδικό, και κυρίως, ανήκει  σε όλους τους ανθρώπους, Έλληνες και ξένους,  σε όσους τον γνώρισαν, τον αγάπησαν και τον εξέλιξαν.

ΑΥΤΟΝΟΜΗ  ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ  ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

 

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ «ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ» ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;

  1. Ο/Η I.K. λέει:

    Ήθελα να πω ότι τίποτε από αυτά που αναφέρετε δεν σημαίνει ότι κάποιος είναι «πολυπολιτισμικός» με την έννοια ενός επιβαλλόμενου πολίτικαλ κορέκτ, νοοτροπίας Ρεπούση και «συνωστισμού». Παραμένει κάποιος και μαζί με όλα αυτά μονοπολιτισμικός, βασισμένος δηλ. σε έναν κυρίαρχο κορμό πολιτισμού άσχετα με το πλήθος των αποχρώσεων που δεν τον μεταβάλλει σε πολυπολιτισμικό. Για παράδειγμα πληθυσμοί από δίγλωσσους ή μή ελληνόφωνους Σλαβόφωνους, ενώ άλλοι ακολούθησαν την Σερβία ή την Βουλγαρία, άλλοι (όπως και μεγάλα τμήματα από Αρβανίτες και Βλάχους) στήριξαν την ελληνικότητα και μπήκαν με δικές τους θυσίες μέσα στο νέο ελληνικό κράτος, ως τμήμα του ενός και μοναδικού ελληνικού έθνους δίνοντας ο καθένας το δικό του χρώμα (Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τόμ. ΙΓ’, σελ. 381).

    Επίσης, ήθελα να προσθέσω και το εξής: το ύφος του κειμένου σας δεν είναι κακό, αλλά την έχει αυτή τη δόση εξυπνάδας, σαν να κλείνω το μάτι και να λέω » ‘ντάξει, είμαι ψαγμένος» κ.λπ. κ.λπ. Δεν είδα αν το άρθρο αυτό είναι αναδημοσίευση ή είναι δικό σας. Όμως, ένα αυθεντικά έξυπνο κείμενο, που έχει σκοπό να αποστομώσει τον αντίπαλο «ελληναράδικο» αντίλογο, τον εθνικιστικό, θα έπρεπε για κάθε έναν ισχυρισμό να παρέπεμπε σε επιστημονική βιβλιογραφία και πηγές με κάθε λεπτομέρεια.

    Κείμενα που δεν αποτελούν φιλοσοφικά δοκίμια ή προσωπικές απόψεις και εξομολογήσεις, δεν δικαιολογείται να παρουσιάζονται σαν κατεβατά με πληροφορίες χωρίς επιστημονικά στηρίγματα. Έτσι όπως είναι τώρα, η εμφάνιση και η χρησιμότητα του κειμένου δεν διαφέρει από κείμενα που λένε ότι η ινδοευρωπαϊκή γλώσσα δεν υπήρξε, ή ότι καταγόμαστε από τον Σείριο. Ο τίτλος «ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ» που διαλέξατε, δεν ταιριάζει με την δημοσίευση κειμένων που μοιάζουν με «μία από τα ίδια». Εννοώ την νοοτροπία που έχει απαξιώσει το διαδίκτυο καθώς κανείς δεν ενδιαφέρεται να μας πει ποιος του δίδαξε αυτά που λέει και που τα διάβασε. Έχουμε φτάσει στο σημείο, για να συλλέξει κάποιος πληροφορίες που να είναι όντως αξιόπιστες, να πρέπει να καταφύγει υποχρεωτικά σε ψηφιοποιημένα έντυπα ή γκρίζα βιβλιογραφία διότι κανείς πλέον δεν έχει διάθεση να κοπιάσει για να υποστηρίξει επιστημονικά το κείμενο του. Για να αποκαλέσω τους «νεοναζί «εθνικιστές»» «αστοιχείωτους» θα πρέπει με μια ματιά ο άλλος να μπορεί να δει την διαφορά ότι ο «αστοιχείωτος» λέει ό,τι του κατέβει, εγώ όμως που δεν είμαι αστοιχείωτος κοιτάξτε πως γράφω.

    • Ο/Η EOMEPOL λέει:

      Το κείμενο είναι δικό μας. Μια βιβλιογραφία θα ήταν τριπλάσια από το άρθρο. Στην ανάρτηση αυτή κωδικοποιήσαμε μερικά στοιχεία από τα πολλά, που οι Έλληνες εχουμε δανειστεί από άλλους, ακριβώς για να αποδείξουμε οτι δεν υπάρχει αυτό που λες «μονοπολιτισμικός άνθρωπος», παρά σε κάποιες φυλές στην νότια Αμερική στο Βόρνεο ή στη Σιβηρία. Οι Τσούκτσι για παράδειγμα, (ας πουμε οι Εσκιμώοι της Σιβηρίας) ζουν ακόμα όπως ζούσαν οι πρόγονοί τους – πριν δώδεκα χιλιάδες χρόνια, με κυνήγι ψάρεμα και βόσκοντας ταράνδους. Αλλά κι αυτοί δεν θα μπορούσαν να πουν οτι είναι «μονοπολιτισμικοί». Για παράδειγμα, ήταν Σαμανιστές δηλαδή ανήκαν σε μια θρησκεία όχι αποκλειστικά δική τους, αλλά που εκτεινόταν από την Κεντρική Ευρώπη και την Κεντρική Ασία μέχρι τη Σιβηρία, τα δάση του Αμαζονίου και τη Γη του Πυρός. Άλλωστε τώρα μιλάνε και Ρώσικα.

      Υπάρχει φυσικά κάποιος βασικός κορμός πολιτισμού σε κάθε περιοχή, κάποια κοινά χαρακτηριστικά εθνών και ομάδων. Όμως αυτά δε χωρίζονται γραμμικά, όπως τα σύνορα μιας χώρας. Δεν είναι γνωστό πού, πότε κι από ποιούς πρωτοδημιουργήθηκαν, και πολλοί άλλοι τα έχουν στον πολιτισμό τους.Άσε που συχνά τμήματα του πολιτισμού έχουν δημιουργηθεί πριν από την εθνογένεση. Και άλλα είναι ενελώς φτιαχτά. Όχι σε μας μόνο, αλλά παντού. Ας πούμε, τα στερεότυπα που μ’ αυτά εμείς αλλά και οι ίδιοι οι Σκώτοι ορίζουν το έθνος τους, είναι τα περισσότερα μούφα. Το ταρτάν που υποτίθετυαι δείχνει τα κλαν, τις οικογένειες των Σκωτσέζων δεν υπήρξαν στα παλιά χρόνια, ούτε η φούστα, που είναι σχέδιο Γάλλου ράφτη. Όλα αυτά ήταν σκηνοθεσίες διαφόρων, συγκεκριμένα του Σερ Ουώλτερ Σκοτ, που τις επινόησαν και τις επέβαλλαν για πολιτικούς λόγους. Ποντιακή μουσική, χορό και γλώσσα έχουν και οι Τούρκοι Πόντιοι σήμερα. Η εθνική στολή των Πόντιων μοιάζει με εκείνη των Λαζών. Υπάρχουν και Τουρκοκρητικές μαντινάδες. Ενώ τα ριζίτικα είναι αρχαίες μελωδίες, που ούτε ξέρουμε την καταγωγή τους, τα τραγούδια του Φουσταλιεράκη και άλλα αστικά, (πχ το Όσο βαρουν τα σίδερα) είναι μακάμ. Η ζειμπεκιά είναι καθαρά ελληνικό φαινόμενο, όμως ο ρυθμός και οι μελωδίες προέρχονται από τους ζειμπέκους. Δείξε μου λοιπόν έναν μονο-πολιτισμικό.

      Λες οτι : πληθυσμοί από δίγλωσσους ή μή ελληνόφωνους Σλαβόφωνους, στήριξαν την ελληνικότητα και μπήκαν με δικές τους θυσίες μέσα στο νέο ελληνικό κράτος.» Ωραία. Και άλλοι μπήκαν στο Αλβανικό, το Βουλγάρικο έθνος κλπ, επίσης με θυσίες, στους πολέμους και παντού. Μεγάλο μέρος του πολιτισμού τους, όμως, το διαφύλαξαν σε όλες τις περιπτώσεις.Και μη μπλέκουμε την εθνική συνείδηση με τον πολιτισμό. Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Αν λοιπόν κάποιος θέλει να μας μπλέξει σε πόλεμο με διάφορους γείτονες, ούτε ο διαφορετικός πολιτισμός στέκει ούτε η διαφορετική καταγωγή, ούτε καν η διαφορετική γλώσσα. Πρέπει να βρεί κάτι άλλο.

      • Ο/Η EOMEPOL λέει:

        Το πιο βασικό είναι το εξής: Όποιοι μιλάνε κατά του πολυ-πολιτισμού, στην πραγματικότητα είναι υπέρ του μη-πολιτισμού. Είναι αστοιχείωτοι και δε γνωρίζουν τη δική μας Ελληνική κουλτούρα, ούτε την αρχαία, ούτε τη νέα.
        Πολυπολιτισμός; Που τέτοια τύχη! Μακάρι οι Ινδοί και οι Πακιστανοί που έρχονται να έφερναν τη δική τους κουλτούρα εδώ, τη μουσική την ποίησή ντους. Και μακάρι οι δικοί μας οι Ελληνες οι περήφανοι για την γκαγκαοσύνη τους να ήταν σε θέση να πάρουν από κεί. Μαχαμπαράτα, ράγκες, γκαζάλ, χοροί, έθιμα…Γιατί όχι;

        Όμως ζούμε σε μια εποχή που ο καπιταλισμός (έτσι λέγεται και δεν έχει εθνικό πρόσημο-και οι Ελληνάρες καπιταλιστές τα ίδια καθίκια είναι και πολύ χειρότερα) ο καπιταλισμός λοιπόν έχει εκπορνεύσει τα πάντα. Και εδώ και στην Ινδία και στην Αμερική και στη ρωσία. Λίγοι αντιστέκονται και αυτοί ΔΕΝ είναι οι δήθεν εθνικιστές , στην πραγματικότητα ναζιστές. Αυτοί, όπως κι οι Χίτλερ Μουσολίνι είναι χωρίς πολιτισμό, πιο σωστά έχουν τον άρρωστο και αυτοκτονικό πολιτισμό μιας κοινωνίας που σαπίζει.

      • Ο/Η EOMEPOL λέει:

        Όσο για το «επιβαλλόμενο πολίτικαλ κορέκτ, νοοτροπίας Ρεπούση και “συνωστισμού” αυτα δεν υπάρχουν παρα στο μυαλό μερικών «ψεκασμένων». Έχει στοχοποιηθεί η Ρεπούση και άλλες για πράγματα που δεν έγραψαν αλλά και μερικές βλακείες όπως ο συνωστισμός. Η Ρεπούση είναι off, είναι βλάκας. Ξεκινάει από σωστή αρχή , δηλαδή από την ανάγκη να μην οξύνονται οι εθνικισμοί και καταλήγει σε μια ηλιθιότητα.Περισσότερα για το θέμα εδώ, υπάρχουν πιο ειδικοί που έχουν απαντήσει πλήρως:
        https://sarantakos.wordpress.com/tag/%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%81%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B7/

        Κανονικά για περισσότερη κατανόηση μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων θα έπρεπε να προβάλλονται τα αίσχη ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ πλευρών, όπου βέβαια υπάρχουν. Π.χ ο και διωγμός και οι σφαγές των Ελλήνων το 22 αλλά και οι σφαγές αμάχων Τουρκοκύπριων που διεξήγε ο «εθνικιστής» (δηλαδή προδότης του έθνους του) Γρίβας και έτσι οξύνθηκε το Κυπριακό πράγμα που οδήγησε στην κατάληψη του μισού νησιού.

        Χειρότεροι από τη Ρεπούση είναι αυτοί οι πληρωμένοι ίσως Τουρκοφάγοι της πορδής, που αύριο θα δόσουν με προβοκάτσια αφορμή στην Τουρκία να μας κάνει πόλεμο, όπως στην κύπρο οι Γριβικοί. Ποιος θα πολεμήσει τότε να πάρει …την Πόλη; Ο Μπουμπούκος, ο Φαήλος και η οικογένεια Μιχαλολιάκου;

        Στον πολιτισμό πάντως τίποτα δεν επιβάλλεται και σίγουρα όχι από κάποιους σκοτεινούς ξένους. Οι Έλληνες καπιταλιστές ευθύνονται πρώτα πρώτα και για την κατάντια του πολιτισμού στην Ελλάδα και δευτερευόντως οι Δεξιές πολιτικές του ΝΔΣΟΚ που μας κυβερνάει 70 χρόνια. Για να μη μιλήσουμε για παπάδες και βέβαια τις μνημονιακές αντικρατικές πολιτικές.

        ‘Οσο για άλλα πολίτικαλυ κορέκτ, τίποτα δε δόθηκε σε κανέναν. Είναι όλα αποτέλεσμα σκληρών αγώνων του λαού. Και τα δικαιώματα των μαύρων και των γυναικών και των γκαίη και του πολίτη γενικά.

  2. Ο/Η Makis λέει:

    Ωραιο κειμενο παιδια. Μια ενσταση μοναχα. Λετε: “ενώ δένεις στο λαιμό σου μια γραβάτα κροατική (χρβάτσκα)». Χρβατσκα πα να πει Κροατια. Η γραβατα θαρω πωσ λεγοτανε cravat.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s